نوآورد ندای سلامت

وبلاگ نوآورد، وابسته به وبسایت نوآورد، در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

نوآورد ندای سلامت

وبلاگ نوآورد، وابسته به وبسایت نوآورد، در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

فواید سیب

آب سیب از سکته قلبی پیشگیری می کند
سیب سرشار از پتاسیم است و سدیم کمی دارد، برای همین با فشار خون بالا مقابله می‌کند. به عقیده‌ی متخصصان، آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب و به ویژه پُلی فنول‌ها و کوئرستین، جریان خون را بهتر کرده و رگ‌ها را در وضعیت بهتر و سالم‌تری نگه می‌دارند. توجه داشته باشید که آنتی اکسیدان‌های سیب بیشتر در پوست آن وجود دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم که سیب را به طور کامل و با پوست بخورید.

آب سیب نیز سرشار از آنتی اکسیدان است. گروهی از محققان دانشکده پزشکی  UC در ایالات متحده آمریکا دریافته اند که نوشیدن آب سیب، از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و نهایتا سکته های قلبی، پیشگیری می کند. دانشمندان این اثرات مثبت را ناشی از وجود فیتو نوترینت ها می ‌دانند. فیتونوترینت ها در کاهش LDL (کلسترول بد) بسیار کارآمد هستند و از اکسید شدن آن جلوگیری می کنند و در واقع خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. زمانی که LDL اکسید می شود، موادی به نام ((پلاک)) را به وجود می آورد؛ پلاک ‌ها با چسبیدن به دیواره عروق، باعث تنگ شدن دیواره رگ ها شده، تصلب شرائین و سکته‌های قلبی را موجب می شوند.

تحریک سلامت مغز
خوردن سیب باعث تقویت سلول‌های مغز می‌شود. آنتی اکسیدان قوی به نام کرستین در پوست سیب وجود دارد که برای محافظت از سلول های مغزی در برابر اکسایش رادیکال های آزاد از ویتامین C مؤثرتر است. مصرف روزانه یک عدد سیب به حفظ حافظه مطلوب و پیشگیری از آسیب های عصبی کمک می کند. سیب احتمالاً به علت افزایش تولید استیل کولین (یک ماده شیمیایی که وظیفه رساندن پیغام بین سلول‌های عصبی را بر عهده دارد)، به حفظ کارایی حافظه علی رغم افزایش سن و کاهش شانس ابتلا به بیماری آلزایمر کمک می‌کند.

فواید سیب

Noavard برترین ها - تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.