نوآورد ندای سلامت

وبلاگ نوآورد، وابسته به وبسایت نوآورد، در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

نوآورد ندای سلامت

وبلاگ نوآورد، وابسته به وبسایت نوآورد، در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

خواص هندوانه


با هندوانه به جنگ خستگی بروید و سوخت‌وساز بدن را افزایش دهید
در فصل گرما بدن ما آب بیشتری از دست می‌دهد و به همین دلیل لازم است که با مصرف آب زیاد و مواد غذایی آبدار مانند هندوانه نیازهای آن را تامین کنید. هندوانه از 92 درصد آب تشکیل شده و از جمله بهترین میوه‌ها برای خنک شدن و رفع عطش است.

علاوه بر این، هندوانه سرشار از پتاسیم، ویتامین C، لیکوپن و آهن است که کمک شایانی به مبارزه با خستگی‌های روزمره می‌کنند. هندوانه سرشار از الکترولیت‌ها (سدیم و پتاسیم) است. این موضوع هندوانه را به یک میان‌وعده‌ی شگفت‌انگیز تبدیل نموده که طراوت و انرژی را برای بدن به همراه می آورد. هندوانه نه تنها باعث جبران الکترولیت ‌هایی که از طریق تعریق از دست رفته‌اند می‌شود، بلکه به جذب آب سلول‌ها و حفظ تعادل آب آنها کمک می‌کند.



برگرفته از مقاله جامع «خواص و فواید درمانی هندوانه»

منابع: جام جم آنلاین تبیان Phow

تبدیل تاریخ شمسی به میلادی

تبدیل تاریخ
کسانی که با مسائل مالی سر و کار دارند همواره تاریخ ها را در نظر می گیرند و برای آنها محاسبه می کنند، اینکه قسط وام خود را در چه تاریخی باید بپردازند، چکی را که از دوستی دریافت کرده اند چند روز دیگر می توانند نقد کنند و اینکه مثلا اظهار نامه مالیاتی را در چه تاریخی باید تکمیل کنند، اینها موارد اندکی از مسائل فراوانی است که انجام آنها مستقیم با تاریخ روز و هفته و ماه و سال در ارتباط است. و برای انجام آنها تبدیل تاریخ های مختلفی گاهی صورت می گیرد.

متن بالا بخشی از مقاله «تبدیل تاریخ شمسی به میلادی و میلادی به شمسی» است.

منابع مقاله: ویکی پدیا

خواص شلغم

کاهش وزن با آب شلغم
نوشیدن آب سزیجات در دراز مدت به لاغر شدن شما کمک خواهد کرد. مناسب ترین نوع سبزیجات برای لاغری سبزیجات خانواده کلم و شلغم هستند. با نوشیدن آب این سبزیجات چه به تنهایی و چه همراه با میوه های دیگر یکی از موثرترین سلاح های مبارزه با چربی های ناخواسته را به کار گرفته اید. سبزیجات خانواده کلم و شلغم به دلیل سطح مغذی های گیاهی طبیعی بسیار بالایی که دارند برای کاهش چربی عمومی بدن و افزایش متابولیسم بسیار مفید هستند.


متن کامل مقاله «خواص دارویی و درمانی شلغم»

منابع: برترین ها نی نی سایت

خواص موز

مشکلات روده
موز برای همه حتی افرادی که دارای روده‌های حساس هستند قابل‌مصرف است و تنها میوه‌ای است که در صورت وجود مشکل ورم معده و روده تجویز می‌شود زیرا تسکین‌دهنده است و باعث تقویت معده و روده می‌شود. این میوه می تواند فضای اسیدی که میوه های دیگر ممکن است در معده بوجود آورند را از میان ببرد و محیط معده را خنثی نگه دارد.

موز دارای یک ماده مغذی به نام نشاسته مقاوم است. دستگاه گوارش انسان نمی‌تواند این نوع نشاسته را هضم کند اما باکتری‌های خوب که در روده وجود دارند از این نشاسته تغذیه می‌کنند. بر خلاف سایر مواد غذایی، موز موجب آرامش معده می‌شود؛ همچنین موز جزو اصلی رژیم غذایی BRAT (متشکل از موز، برنج، سیب، نان برشته) است که برای کمک به کاهش اسهال و مشکلات معده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مقاله اصلی «25 مورد از خواص موز برای سلامتی و پوست»

منابع: ایرنا تبیان

خواص هویج

هویج و سرطان سینه
وقتی پای پیشگیری از سرطان سینه به میان می‌آید، محققان خوردن هویج، طالبی و سیب‌زمینی شیرین را توصیه می‌کنند؛ خوراکی‌هایی که سرشار از پیش‌سازهای ویتامینA  یا همان بتاکاروتن هستند. بتاکاروتن به پیشگیری از سرطان سینه کمک می‌کند.

نتایج پژوهشی که در ژورنال تغذیه بالینی آمریکا به چاپ رسید هویج و البته رنگدانه بتاکاروتن موجود در آن خطر ابتلا به سرطان سینه را به میزان 60 درصد کاهش می دهد. محققان اروپایی برای رسیدن به این نتیجه تأثیر این ترکیب را روی 1500 زن مبتلا به تومورهای سینه و 1500 زن بدون تومور بررسی کردند. آنها در خصوص عادت های غذایی این خانم ها بررسی کرده و میزان بتاکاروتن و همچنین دیگر مواد مانند ویتامین C و لیکوپن خون این خانم ها را آزمایش کردند.

بر این اساس زنانی که در جریان خون خود از سطوح بالاتری از بتاکاروتن برخوردارند، کمتر در‌معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار می‌گیرند. بنابراین اگر می‌خواهید از مزایای بتاکاروتن در رژیم غذایی ضد‌سرطان سینه بهره‌مند شوید، بهتر است به خوردن میوه‌ها و سبزیجات نارنجی مانند هویج روی بیاورید.

برگرفته از مقاله «فواید درمانی و دارویی هویج»

منابع: تبیان برترین ها