نوآورد ندای سلامت

وبلاگ نوآورد، وابسته به وبسایت نوآورد، در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

نوآورد ندای سلامت

وبلاگ نوآورد، وابسته به وبسایت نوآورد، در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

سیب زمینی شیرین و کاهش وزن

سیب زمینی شیرین و کاهش اشتها
سیب زمینی شیرین برای کنترل اشتها بسیار موثر است
. سیب زمینی شیرین مانند سیب زمینی معمولی حاوی فیبر است. البته بیشترین میزان فیبر این مواد غذایی در پوست آن‌ها قرار دارند. همچنین نسبت به سیب زمینی سفید، شاخص گلیسمی بسیار کمی دارد و قندخون را به تدریج افزایش می‌دهد و این مسأله باعث می‌شود فرد در وعده بعدی کربوهیدرات کمتری مصرف کند.  توصیه می‌شود سیب زمینی شیرین به‌صورت بخارپز و درسته مصرف شود. از پوره کردن آن خودداری کنید چون بیشتر فیبرهای خود را از دست می‌دهد.

خواص ایمنی و ضد التهابی
سیب‌ زمینی شیرین فواید ضد التهابی زیادی دارد. سیب زمینی شیرین نارنجی نسبت به سیب زمینی شیرین بنفش از بتاکاروتن
بیشتری برخوردار است؛ بتاکاروتن سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند و از جمله آنتی اکسیدان های قوی برای مبارزه با بیماری است. بتاکاروتن همچنین با افزایش سلامت غشای سلولی به طور غیر مستقیم بدن را در مقابل ویروس‌ها، باکتری‌ها و قارچ‌ها حفاظت می‌کنند. این ماده برای تأمین سلامت گلبول‌های قرمز نیز لازم و ضروری است.

سیب زمینی شیرین و کاهش وزن

وبسایت نوآورد پورتال نازوب مجله تناسب اندام

خواص سیر

پیشگیری از لخته شدن خون
تأثیرات ضدلخته سیر نیز بر هیچ‌کس پوشیده نیست؛ اما لازم است بدانید که اگر در مصرف سیر نیز افراط شود، مانند سایر ترکیباتی که مانع ایجاد لخته در عروق می‌شوند، منجر به خونریزی خواهد شد. به همین خاطر بعد از اعمال جراحی لازم است در مصرف آن دقت شود.

کاهش بیماری‌های قلبی عروقی با خوردن سیر
کلسترول و پلاک‌های چربی با تنگ گردن و سفت کردن دیواره عروق باعث کاهش جریان خون به بافت‌ها، افزایش فشارخون و در بیشتر موارد در نهایت منجر به سکته خواهند شد. همان طور که گفته شد سیر دشمن شماره یک کلسترول و پلاک‌های چربی داخل عروق است و پزشکان مصرف سیر را به مبتلایان به بیماری‌های قلبی و عروقی و نیز برای پیشگیری از این بیماری‌ها توصیه می‌کنند.

خواص سیر

شهر حدیث نوآورد قدس آنلاین

فواید سیب

آب سیب از سکته قلبی پیشگیری می کند
سیب سرشار از پتاسیم است و سدیم کمی دارد، برای همین با فشار خون بالا مقابله می‌کند. به عقیده‌ی متخصصان، آنتی اکسیدان‌های موجود در سیب و به ویژه پُلی فنول‌ها و کوئرستین، جریان خون را بهتر کرده و رگ‌ها را در وضعیت بهتر و سالم‌تری نگه می‌دارند. توجه داشته باشید که آنتی اکسیدان‌های سیب بیشتر در پوست آن وجود دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم که سیب را به طور کامل و با پوست بخورید.

آب سیب نیز سرشار از آنتی اکسیدان است. گروهی از محققان دانشکده پزشکی  UC در ایالات متحده آمریکا دریافته اند که نوشیدن آب سیب، از ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و نهایتا سکته های قلبی، پیشگیری می کند. دانشمندان این اثرات مثبت را ناشی از وجود فیتو نوترینت ها می ‌دانند. فیتونوترینت ها در کاهش LDL (کلسترول بد) بسیار کارآمد هستند و از اکسید شدن آن جلوگیری می کنند و در واقع خاصیت آنتی اکسیدانی دارند. زمانی که LDL اکسید می شود، موادی به نام ((پلاک)) را به وجود می آورد؛ پلاک ‌ها با چسبیدن به دیواره عروق، باعث تنگ شدن دیواره رگ ها شده، تصلب شرائین و سکته‌های قلبی را موجب می شوند.

تحریک سلامت مغز
خوردن سیب باعث تقویت سلول‌های مغز می‌شود. آنتی اکسیدان قوی به نام کرستین در پوست سیب وجود دارد که برای محافظت از سلول های مغزی در برابر اکسایش رادیکال های آزاد از ویتامین C مؤثرتر است. مصرف روزانه یک عدد سیب به حفظ حافظه مطلوب و پیشگیری از آسیب های عصبی کمک می کند. سیب احتمالاً به علت افزایش تولید استیل کولین (یک ماده شیمیایی که وظیفه رساندن پیغام بین سلول‌های عصبی را بر عهده دارد)، به حفظ کارایی حافظه علی رغم افزایش سن و کاهش شانس ابتلا به بیماری آلزایمر کمک می‌کند.

فواید سیب

Noavard برترین ها - تبیان

فواید کلم بروکلی

سرشار از آنتی اکسیدان
استرس اکسایشی ناشی از عملکرد رادیکال های آزاد موجود در محیط با تاثیر بر سلول های پوست و همچنین دیگر اندام های داخلی موجب تاثیر منفی بر سلول های بدن می شود. آنتی اکسیدان های موجود در کلم بروکلی مانع از فعالیت این سلول های خطرناک می شوند که هدف آنها کاهش التهابات، پیری زودرس و خطر پیشرفت بیماری های مزمن است. مهم ترین نمونه آن ویتامین C است که عملکرد آن موجب تقویت اکسیژن رسانی به سلول ها می شود.

کلم بروکلی، حافظ سلامت بینایی
کلم بروکلی سرشار از ریبوفلاوین است که به نام ویتامین B شناخته می شود که عملکرد آن موجب هماهنگی چشم ها نسبت به تغییرات نور است. کمبود این ماده در بدن باعث التهاب، تاری دید و خستگی چشم ها می شود. اما بر عکس، مصرف منظم ریبوفلاوین می تواند از آب مروارید پیشگیری کرده یا روند پیشرفت آن را کتوقف کند.

از طرفی این سبزی مفید حاوی لوتئین و زآگزانتین است که نقش مهمی در سلامت بینایی دارد. این ترکیبات خطر پیشرفت بیماری های مرتبط با ماکولای چشمی مانند استحاله ماکولا یا مشکلات عنبیه را کاهش می دهد.

فواید کلم بروکلی

فواید مصرف زیتون

تقویت کننده‌ سلامت قلب
زیتون حاوی اسیدهای چرب تک غیر اشباعی است که اولئیک اسید نام دارد و می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری کند. روغن زیتون نیز دارای اولئیک اسید است و مسئول کاهش فشار خون است. کاهش فشار خون شانس ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد
.

زمانی که رادیکال‌های آزاد باعث اکسید شدن کلسترول در بدن می‌شوند، اتفاقات متعددی رخ می‌دهد. رگ‌های خونی آسیب می‌بینند و چربی در شریان‌های بدن انباشته می‌شود. همه این موارد شرایط سکته قلبی را فراهم می‌کند. مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در زیتون سیاه از اکسیداسیون کلسترول جلوگیری می‌کنند و می‌توانند مانع نارسایی‌های قلبی و سکته‌های قلبی شوند.

علاوه براین، زیتون غنی از ترکیبات فنولی نظیر هیدروکسی تیروزول است که همانند یک ضد انعقاد عمل می‌کند و از این طریق شانس ایجاد لخته‌های خون را کاهش می‌دهد. ترکیبات فنولی تنش رگ‌های خونی را برطرف نموده و عروقی خونی را متسع می کنند. همین امر موجب می‌شود جریان خون در بدن به خوبی انجام شود و اکسیژن رسانی به سایر ارگان‌های بدن نیز تسهیل گردد.

فواید مصرف زیتون