نوآورد ندای سلامت

وبلاگ نوآورد، وابسته به وبسایت نوآورد، در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

نوآورد ندای سلامت

وبلاگ نوآورد، وابسته به وبسایت نوآورد، در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

وجود خون در ادرار نشانه بیماری های دستگاه ادراری است

مشکلات مربوط به پروستات، مشکلات کلیوی، وجود تومور و غیره. در اکثر مواقع وجود خون در ادرار خوش خیم است، اما در هر حال نیاز به بررسی پزشکی دارد. در این مطلب شما را علل و عوامل هشدار دهنده ی این مشکل بیشتر آشنا می کنیم.

خون در ادرار؛ علل و عوامل

خون در ادرار؛ مشکلی در ناحیه ی پروستات مردان
بزرگی خوش خیم پروستات می تواند عاملی برای دیده شدن خون در ادرار باشد، اما در این صورت علائم دیگری مانند مشکل در ادرار کردن یا نیاز ضروری یا مداوم به دستشویی رفتن نیز وجود دارد که باید به پزشک مراجعه شود. زمانی که حجم پروستات بزرگ می شود، احتمال دیده شدن خون در ادرار زیاد است. مشکل بزرگی خوش خیم پروستات از هر 10 مرد 8 نفر بین 55 و 70 سال را درگیر می کند. همچنین باید بدانید مشکل پروستاتیت یا همان التهاب غده ی پروستات که منشا عفونی دارد نیز می تواند عاملی برای دیده شدن خون در ادرار باشد
.

خون در ادرار؛ عفونت در ناحیه ی کلیه ها
در صورت بروز عفونت در کلیه ها، ادرار به رنگ تیره و قهوه ای مانند در می آید. البته علائم دیگری مانند سردرد، احساس ناخوشی، تب و درد کمر نیز بروز می کند. در اینجا صحبت از پیلونفریت است که شامل عفونت باکتریایی کلیه ها می شود. این مشکل باید از گلومرونفریت تفکیک داده شود که از بیماری هایی مانند دیابت یا فشار خون بالا ناشی می شود. این بیماری ها روی مویرگ هایی که خون موجود در کلیه ها را تصفیه می کنند تاثیر می گذارند. بنابراین خونی که وارد ادرار می شود، هرگز تشکیل لخته نمی دهد
.

خون در ادرار؛ مصرف برخی داروها
مصرف برخی مواد غذایی باعث صورتی شدن رنگ ادرار می شود، اما خونی در میان نیست. این مسئله با مصرف برخی داروها نیز بروز می کند. برخی مواد غذایی مانند چغندر، کلم قرمز و غیره باعث رنگی شدن ادرار می شود. این اتفاق با مصرف داروهایی مانند برخی آنتی بیوتیک ها نیز بروز می کند. داروهای ضدانعقاد و داروهای مسکن و ضدالتهاب غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن و آسپیرین نیز زمینه ی دیده شدن خون در ادرار را فراهم می سازند. البته این داروها نمی توانند دلیل اصلی خونریزی باشند، اما عاملی برای تسهیل علت اصلی محسوب می شوند
.

خون در ادرار؛ وجود تومور در دستگاه ادراری
وجود تومور در مثانه و یا در موارد نادر در مجاری کلیوی باعث بروز خون در ادرار می شود. در این صورت ادرار به رنگ صورتی و حتی قرمز همراه با لخته در می آید. تومورها، رگ های خونی حساسی تشکیل می دهند که به سادگی پاره شده و باعث بروز خونریزی می شوند.

متن کامل مقاله در وبسایت نوآورد قابل مشاهده است.

منبع: نوآورد - تبیان

هر یک از عادت های مربوط به زمان و کیفیت خواب علتی دارد

سبک زندگی انسان در شکل گیری عادات خواب موثر است

سحرخیز باشید، نه شب زنده دار
این که آیا شما صبح زود از خواب بیدار می شوید، یا شب ها تا دیر وقت بیدار می مانید، میزان هوش شما را نشان می دهد
. تحقیقات نشان می دهد که افرادی که صبح زود از خواب بیدار می شوند و تمام شب را می خوابند، نمرات بهتری را در دوران تحصیلی شان کسب می کنند. در واقع این افراد باهوش ترند، ولی افراد شب زنده دار که به جای شب در روز می خوابند، از نظر تحصیلی در رتبه ی متوسط قرار دارند. ولی جالب است بدانید این گروه از افراد، معلومات عمومی بیشتری نسبت به سایرین دارند.

خواب همیشه خوب نیست
بسیاری از افراد گمان می کنند که خوش خواب هستند، زیرا حتی گاهی در طول روز هم می خوابند، اما این یک موضوع غیر عادی است
. این مشکل نشان می دهد که شما خواب خوب و مناسبی در طول شب ندارید، هر چند هم که مدت زمان زیادی را در خواب به سر ببرید. این موضوع می تواند حتی نشانگر ابتلای شما به مشکل آپنه ی خواب باشد.

مختل شدن خواب در زمان خاصی از ماه
اگر شما همیشه در زمان خاصی از ماه یعنی قبل از شروع قاعدگی، دچار بی خوابی یا بدخوابی می شوید امری عادی است، اما اگر این بی خوابی و یا بدخوابی ها شدید و بیشتر شد، می تواند نشان دهنده بروز یائسگی باشد
.

بی نظمی در خواب
خواب بسیار کم و یا بسیار زیاد بسیار مضر است و شما باید سعی کنید خواب خود را تنظیم کنید. اگر یک فرد بالغ هستید، باید شب ها، شش تا هشت ساعت بخوابید. اگر از آن دسته از افرادی هستید که در حال کم کردن وزن می باشید، ممکن است دچار بی نظمی در خواب شوید.

نیاز بدن به کربوهیدرات (مواد قندی) می تواند نظم خواب شما را بر هم بریزد و خواب را از چشمانتان برباید. در واقع این مشکل می تواند به علت نیاز بدن به دریافت کالری و مواد قندی (البته به اندازه ی کافی ) باشد.

متن کامل مقاله در وبسایت نوآورد قابل مشاهده می باشد.

منبع: نوآورد - تبیان

نوشیدنی های مناسب برای کاهش وزن و زیبایی اندام

در میان نوشیدنی‌ها، هستند نوشیدنی‌هایی که در کنار لذتی که به ما می‌دهند، در حفظ زیبایی پوست و در عین حال حفظ خوش‌‌اندامی بدن موثر و مفید هستند. این نوشیدنی‌ها کمک می‌کنند تا ما نشاط و سرزندگی بدنی خود را حفظ کرده و ارتقا بدهیم و از سوی دیگر برای کاهش وزن هم مناسب و مفید باشند. شما را به نوشیدن چند نوشیدنی از دست  دعوت میکنیم.

این نوشیدنی‌ها شما را خوش‌اندام می‌کند

چای سبز
مطالعات نشان می‌دهد که چای سبز علاوه بر این که حاوی ترکیبات مفید و‌آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند چربی‌های شکم را از بین برده و آن را زیبا و خوش‌فرم کند، خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی را نیز کاهش می‌دهد. مصرف این نوشیدنی قبل از انجام تمرینات ورزشی موجب چربی‌سوزی بیشتر در طول تمرینات هوازی می‌شود.

چای سرد نعناعی
این نوشیدنی با طراوت در همه روزهای سال بویژه برای روزهای گرم سال  بسیار مفید و فوق‌العاده است. چای نعناعی سرد، شکمی صاف و زیبا را به شما هدیه می‌دهد. جالب است بدانید نوشیدن این چای باعث هضم سریع‌تر چربی‌های موجود در غذاهایی مثل استیک‌ها و برگرها و در نهایت فست فود‌ها شده، نفخ را برطرف کرده و به این ترتیب کمک میکند تا اندام شما زیبا و متناسب بماند.

نوشیدنی شکلات تلخ
جالب است که بدانید این نوشیدنی باعث زیبایی اندام و خوش فرم شدن و سفت‌شدن شکم می‌شود. این نوشیدنی پرطرفدار با سرکوب کردن اشتهای کاذب و کاهش میل شدید به خوردن حجم زیاد مواد غذایی باعث حفظ تناسب اندام و جلوگیری از چربی‌های اضافی و تجمع آنها می‌شود.

مصرف این نوشیدنی در وعده‌ مهم صبحانه یکی از بهترین گزینه‌ها برای این منظور خواهد بود. این کار تا ساعات‌ها شما را سیر نگه می‌دارد و مانع از ریزهخواری در طی روز و در نهایت رو به رو شدن با یک اندام نا‌متناسب می‌شود.

 نوشیدنی آناناس
با نوشیدنی یخ در بهشت آناناس هم می‌توانید یک شکم صاف و زیبا داشته باشید، آناناس به طور طبیعی دارای یک آنزیم به‌ نام بروملین است که موجب شکسته شدن پروتئین‌ها، سهولت هضم و رفع نفخ می‌شود.

اصل مقاله در وبسایت نوآورد قابل مشاهده می باشد.

منبع: نوآورد - فارس

 

نوشیدنی آناناس و زنجبیل سلولیت را کاهش می دهد

سلولیت عبارت است از تجمع بافت های چرب در یک یا چند ناحیه از بدن که به شکل پوست پرتقال روی پوست دیده می شود. این پوست پرتقالی شکل ظاهر پوست را بدشکل نشان می دهد.

نوشیدنی زنجبیل و آناناس، کاهش دهنده سلولیت
سلولیت یک مشکل زیبایی است که حدود 90 درصد خانم های دنیا از آن رنج می برند. این مشکل مخصوص خانم های چاق نیست و حتی در خانم های لاغراندام نیز دیده می شود. سلولیت عبارت است از تجمع بافت های چرب در یک یا چند ناحیه از بدن که به شکل پوست پرتقال روی پوست دیده می شود. این پوست پرتقالی شکل ظاهر پوست را بدشکل نشان می دهد.

به عقیده متخصصان پوست تقریباً محال است که بتوان سلولیت ها را به طور کامل محو کرد. درست است که می شود به طور موقت این «دون دون های پرتقالی» را کاهش داده و پوست را صاف تر کرد اما هرگونه کوتاهی و اهمال کاری باعث می شود که سلولیت ها به همان وضع اول بازگردد. اما خوشبختانه روش های مناسب و سالمی مانند انتخاب مواد غذایی مناسب و ورزش می توان تا حد امکان سلولیت را کاهش داد و ظاهر پوست را بهتر کرد.

نتایج بررسی های متعدد نشان داده است که آناناس و زنجبیل اثرات ضدالتهابی بالایی دارند و به همین دلیل برای مقابله و درمان مشکلاتی مانند آرتروز، دردهای روماتیسمی و سرماخوردگی مفید هستند

امروزه در بیشتر مراکز زیبایی و باشگاه ها داروها و کرم های معجزه گری برای از بین بردن سلولیت ارائه می شوند اما بهتر است بدانید روش معجزه گری وجود ندارد. شما می توانید به جای صرف هزینه های هنگفت از روش های طبیعی برای کاهش این مشکل بهره بگیرید. در این مطلب روش تهیه یک نوشیدنی مؤثر با آب آناناس و زنجبیل را ارائه می دهیم که باعث بهبود وضعیت پوست و کاهش این چربی های بدشکل می شود.

چرا نوشیدنی آناناس و زنجبیل در کاهش سلولیت موثر است؟
آب آناناس و زنجبیل ترکیبی با آنتی اکسیدان های قوی، پاکسازی کننده و خواص ادرارآور هستند که باعث رفع توکسین ها (همان سموم بدن) و همچنین مایعات حبس شده بدن می شوند و به این ترتیب به ارتقای سلامتی و کاهش مشکل سلولیت کمک می کنند. این نوشیدنی قدرت تسریع احیای بافت های آسیب دیده بدن را دارد. این بافت های آسیب دیده منشأ بروز پوست پرتقالی شکل هستند. آناناس حاوی کربوهیدرات، مواد معدنی مانند آهن، منیزیم، ید، زینک یا روی، منگنز و ویتامین های A،B  و C است. علاوه بر این، آناناس حاوی 85 درصد آب و مقدار کمی کالری است. زنجبیل نیز حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است و خواص ضدالتهابی دارد. این ریشه پرخاصیت، سم زدا و تصفیه کننده است و باعث تکمیل خواص آناناس می شود. ترکیب این دو ماده غذایی یک نوشیدنی ویژه و مؤثر برای مقابله با پوست ناصاف حاصل از سلولیت می سازد.

متن کامل مقاله در وبسایت نوآورد قابل مشاهده می باشد.

منبع: نوآورد - تبیان

نهادینه نمودن عادات صحیح غذایی در کودکان

می دانید مشکل بزرگ ما چیست؟ تغذیه بچه ها! فرزندان مان بیش از حد غذاهای نامناسب مصرف می کنند. مصرف غذاهای حاوی شکر زیاد و همچنین مصرف تنقلات شان زیاد است. همه این را می دانیم که تغذیه نامناسب به شدت روی سلامتی شان تاثیر می گذارد و برای شان مضر است.

بچه ها به هر شکلی می توانند با هر ترفندی که بلدند، همیشه ما را تحت فشار قرار می دهند تا تسلیم خواسته های به ظاهر شیرین و دل چسب شان شویم؛ خرید یکسری تنقلات که در فروشگاه تخفیف خورده است، خوردن فست فود برای آخر هفته ها و سفارش غذای بیرون برای روزهای تعطیل.

در حقیقت وقتی به فرزندان مان اجازه می دهیم شکم شان را با غذاهای آماده و اینجور تنقلات پر کنند و تا آنجا که می توانند خودشان را با این نوع غذاها به اصطلاح خفه کنند، دقیقا مانند این می ماند که بگذاریم بچه ها به خودشان صدمه بزنند و ما فقط بایستیم و نگاه کنیم.

طبیعتا مصرف این غذاها اثرات منفی زیادی هم دارند؛ تنبلی، بدخلقی، بیش فعالی، گرسنگی های غیرعادی و ... بیماران من را بچه هایی تشکیل می دهند که در حال بزرگ شدن و رشد کردن با انواع غذاهای آماده و فست فودی هستند.

چاقی مفرط در دوران کودکی به شدت افزایش یافته و دیابت نوع 2 بعد از 20 سالگی در فرزندان شایع شده است که این یکی از عوامل سرگیجه در جوانان است. این مسئله مشکل جدیدی نیست. مشکل عمده اینجاست که متخصصان سلامت هنوز نتوانسته اند راه حل مناسبی پیدا کنند.

اگر صنعت غذاسازی هیچ اهمیتی به سلامت قلب و جسم فرزندان مان نمی دهد و مسئولین سلامت هم نمی توانند کاری پیش ببرند، پس چه کسی به فکر تغذیه بچه هاست؟ چه کسی می خواهد تغذیه بچه ها را تغییر دهد و بهتر کند؟ می دانید راه حل مناسب برای حل این مشکل چیست؟ باید از خودمان شروع کنیم!

چگونه کودکان را به خوردن غذاهای سالم عادت دهیم؟

از غذاهای تازه و طبیعی استفاده کنید
بدیهی است که غذاهای تازه از دامان طبیعت می آیند؛ مانند میوه جات، سبزیجات، گوشت قرمز، مرغ، ماهی، شیر، مغزها، دانه ها و توت ها. هر چیزی که طبیعی و سالم باشد. اینها مواد غذایی طبیعی هستند؛ هر چیزی که مادربزرگ پیرتان بتواند آن را به خوبی تشخیص دهد و آن را به عنوان غذا تایید کند.

اما برعکس، غذاهای بسته بندی شده، غذاهای آماده، غذاهای نیمه پخته یا غذاهایی شبیه به این موارد، غذاهای غیرطبیعی و ناسالم هستند. می دانم که همه اینها را می دانید و این موارد به نظرتان واضح و بدیهی است ولی دفعه بعد که به فروشگاه مواد غذایی می روید، به موادی که داخل سبد خریدتان می اندازید خوب دقت کنید. ببینید چقدر از تعریف غذاهای طبیعی دور هستند و چقدر غیر طبیعی و ناسالم اند.

همین کیک ها و نان های بسته بندی شده ای که می خرید، اینها چندین روز داخل قفسه ها مانده اند. چند روز هم داخل کمد خانه شما می مانند! ولی اتفاقی برای شان نمی افتد. چیپس ها هم همینطور. بعد از 9 هفته که باز می شوند، هنوز هم مانند روز او خریدشان هستند.

مراقب تغذیه فرزندان تان باشید. این موضوع به ما ثابت شده است که غذا یعنی زندگی؛ و وقتی فرزندتان غذای طبیعی و تازه مصرف می کند، انرژی مورد نیاز برای یک زندگی شاد و سالم در اختیار بدنش قرار می گیرد.

تولیدکنندگان مواد غذایی در کارخانه به دو صورت غذای سالم بچه ها را تبدیل به غذای ناسالم می کنند. اول اینکه به مواد غذایی سالم، افزودنی می زنند که ماندگاری بیشتری پیدا کنند؛ و دوم اینکه کارخانه ها مواد غذایی تولید می کنند که بسیار وسوسه انگیز هستند تا با دیدن شان نتوانید به راحتی از خیر خریدن و خوردن آنها بگذرید.

در این نوع غذاها مقدار زیادی شکر، چربی های مضر و مواد شیمیایی وجود دارد که کاملا غیرسالم هستند. سوسیس و کالباس، سس ها، بیسکوییت ها، چیپس ها، پفک ها، اسنک ها، همه و همه جزو همین دسته از مواد هستند و باید از خوردن شان امتناع کرد.

به غذاهای آماده و بسته بندی شده «نه» بگویید
این نوع غذاها قاتل هستند. قاتل سلامتی فرزندان تان. چاقی مفرط که با خوردن این غذاها به سراغ بچه ها می آید، بسیار خطرناک است و در آینده عواقب ناگواری برای شان خواهد داشت. طی تجربیات من، این نوع غذاها دقیقا نقطه مخالف غذاهای سالم و طبیعی هستند، غذاهای طبیعی و سالم به شما زندگی می بخشند ولی غذاهای آماده، سلامت شما را تهدید می کنند.

متن کامل مقاله در وبسایت نوآورد قابل مشاهده می باشد.

منبع: نوآورد برترین ها