نوآورد ندای سلامت

وبلاگ نوآورد، وابسته به وبسایت نوآورد، در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

نوآورد ندای سلامت

وبلاگ نوآورد، وابسته به وبسایت نوآورد، در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

خواص آناناس

آناناس و مشکلات گوارشی
اگر در هضم غذا مشکل دارید، دچار گاز معده و غیره هستید لازم است که به تغذیه‌تان اهمیت ویژه‌ای بدهید. اگر تغذیه متعادلی دارید ولی از این مشکلات رنج می برید، احتمالاً بدنتان به میزان کافی آنزیم‌های گوارشی ترشح نمی‌کند. آنزیم بروملین موجود در آناناس باعث تقویت عملکرد دستگاه گوارش شده و به بدن کمک می‌کند تا به‌خوبی مواد غذایی تجزیه‌ شده و جذب شود.

برای مثال با مصرف آب آناناس روند تجزیه و گوارش برخی پروتئین‌ ها مانند پروتئین‌ های موجود در گوشت قرمز که به کندی تجزیه شده و در فرآیند هضم غذا مشکلاتی ایجاد می ‌کنند، تسریع می‌ شود. هنگامی که آب آناناس می ‌خورید، اگر کمی زردچوبه به آن بزنید کمک زیادی به هضم غذا می ‌کند.

نوشیدنی آناناس و زنجبیل برای مقابله با سلولیت
آب آناناس و زنجبیل ترکیبی با آنتی اکسیدان های قوی، پاکسازی کننده و خواص ادرارآور هستند که باعث رفع توکسین ها (همان سموم بدن) و همچنین مایعات حبس شده ی بدن می شوند و به این ترتیب به ارتقای سلامتی و کاهش مشکل سلولیت کمک می کنند. این نوشیدنی قدرت تسریع احیای بافت های آسیب دیده ی بدن را دارد. این بافت های آسیب دیده منشأ بروز پوست پرتقالی شکل هستند. زنجبیل نیز حاوی میزان زیادی آنتی اکسیدان است و خواص ضدالتهابی دارد. این ریشه ی پرخاصیت، سم زدا و تصفیه کننده است و باعث تکمیل خواص آناناس می شود. ترکیب این دو ماده ی غذایی یک نوشیدنی ویژه و مؤثر برای مقابله با پوست ناصاف حاصل از سلولیت می سازد.

متن کامل مقاله «خواص آناناس و آب آناناس»

منبع: موسسه فرهنگی تبیان

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.