نوآورد ندای سلامت

وبلاگ نوآورد، وابسته به وبسایت نوآورد، در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

نوآورد ندای سلامت

وبلاگ نوآورد، وابسته به وبسایت نوآورد، در حوزه های تغذیه، سلامت، زیبایی و سبک زندگی فعالیت می کند.

خواص زردچوبه و فواید زردچوبه

زردچوبه و سرطان
شواهد زیادی نشان داده است که آسیب ها و صدمات اکسیداتیو در بدن ارتباط مستقیمی در ابتلا به سرطان دارد. اکسیداتیو شامل رادیکال های آزاد است که تمایل به واکنش با مواد مهم آلی مانند اسیدهای چرب، پروتئین یا DNA دارند. آنتی اکسیدان ها از آن جهت مفید هستند که از بدن در برابر این رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

با توجه به ساختار شیمیایی کورکومین موجود در زردچوبه، این ماده می تواند اثرات مخرب رادیکال های آزاد در بدن را خنثی کند. این آنتی اکسیدان قوی موجب افزایش فعالیت آنزیم های آنتی اکسیدانی خود بدن نیز می شود. به همین دلیل یکی از خواص زردچوبه پیشگیری و درمان سرطان ها می باشد.

نتایج یک پژوهش ایتالیایی که در سال 2015 به چاپ رسیده است نشان می دهد که مصرف منظم زردچوبه سرعت رشد و تکثیر سلول های سرطانی به ویژه در ناحیه کبد را کاهش می دهد. محققان دلیل آن را وجود کورکومین می دانند که یکی از ترکیبات اصلی زردچوبه محسوب شده و اثرات محافظتی قوی دارد. توصیه می کنیم که به طور منظم و بدون زیاده روی به تمام غذاهایتان زردچوبه بزنید.

نتایج دیگر پژوهشی که روی موش‌های آزمایشگاهی مبتلا به سرطان روده انجام شد نشان می‌دهد تومورهای موش‌هایی که زردچوبه مصرف کرده‌اند به میزان 60 درصد کاهش یافته است. این یک نتیجه‌ی فوق‌العاده است. بررسی‌هایی که روی انسان‌ها انجام شد نیز خوشبختانه نتایج امیدوارکننده‌ای داشته است. پس برای پیشگیری از سرطان و سلامت بدنتان به تمام غذاهایتان زردچوبه اضافه کنید.

متن کامل مقاله در «خواص زردچویه 24 خاصیت زردچوبه برای سلامتی»

منابع مقاله: تبیان آرگا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.